Esmu Antons Fedorenko🔗- mārketinga un growth profesionālis ar vairāk kā 15 gadu pieredzi gan Latvijas gan ārzemju tirgos (Eiropa - Albānija, Armēnija, Gruzija, Igaunija, Krievija, Lietuva, Moldova, Rumānija, Ukraina, Ziemeļmaķedonija, Āzija - Filipīnas, Indonēzija, Jordāna, Šrilanka, Vjetnama, Dienvidamerika - Argentīna, Čīle, Kolumbija).
Mana pieeja ir datos balstīta izaugsme izmantojot metodes, kas ar minimāliem resursiem (gan laika, gan naudas) pārbauda hipotēzes, lai saprastu, vai rezultāts tiešām būs, nevis liek uzreiz ieguldīties darbībās bez paredzama rezultāta.
Ja Tavam uzņēmumam jau ir mārketings, bet neesi drošs, ka viss notiek korekti, es varu pārbaudīt, kas notiek katrā no mārketinga kanāliem (piemēram, Google reklāmās, Facebook reklāmās utt.). Noteikti izcelšu arī kritiskākās lietas, kas stipri bremzē Tava uzņēmuma izaugsmi, kā arī došu ieteikumus situācijas uzlabošanai vietās, kur situācija nav kritiska, bet ir izaugsmes iespējas.
Šis pakalpojums vairāk piemērots uzņēmumiem, kas iegulda mārketingā vismaz 10 tūkstošus euro mēnesī un vēlas pārliecināties, ka šī investīcija ir kvalitatīva.
Visas mārketinga metodes neder visiem uzņēmumiem, tāpēc ir svarīgi izvēlēties tieši Tavam uzņēmumam piemērotāko stratēģiju.
Sākumā mēs sapratīsim, ko tad gribas panākt ar mārketingu (noteiksim arī izmērāmus mērķus), tad noteiksim galveno mērķauditoriju un tās vajadzības. Pēc tam noteiksim piemērotāko mārketinga stratēģiju, izvēlēsimies kanālus stratēģijas virzīšanai un es izveidošu taktiskos plānu un aptuveno budžetu plāna īstenošanai.
Startējot jaunu produktu vai jaunu ģeogrāfiju ļoti svarīgi ir darīt to stratēģiski, lai pēc iespējas ātrāk panāktu rezultātu.
Šis pakalpojums būtu piemērots jauniem uzņēmumiem vai uzņēmumiem, kas vēlas paplašināties jaunos tirgos.
Growth modelis parāda, kā uzņēmums aug laikā un ļauj prognozēt uzņēmuma izaugsmi nākotnē. Tas ietver gan klientu piesaisti, gan konvertēšanu, gan noturēšanu un referral.
Kvantitatīvais growth modelis parādīs uzņēmuma vājās vietas un ļaus prioritizēt growth eksperimentus. Piemēram, growth modelis var parādīt, ka uzņēmumā viss ir kārtībā ar klientu piesaisti, bet to dzīves cikls ir ļoti īss, tāpēc vājā vieta ir klientu noturēšana, kas var indicēt sliktu produktu vai vāju onboardingu. Vai tas var parādīt, ka ar klientu noturēšanu viss ir lieliski (kas dod iespēju startēt ieteikumu programmas) un arī ar klientu piesaisti viss ir ļoti labi, bet ceļā no leada uz maksājošu klientu notiek pamatīgs atbirums (<1% conversion rate), kas var liecināt vainu par auditorijas un produkta mismatch vai par problēmas klientu konvertēšanas funnelī.
Šis pakalpojums piemērots jau strādājošiem uzņēmumiem, kas vēlas virzīties uzņēmuma izaugsmes virzienā.
Growth loops jeb cilpas ļauj uzņēmumam organiski augt un to princips ir tāds, ka cilpa "baro" sevi pati. Piemēram, mēs iegūstam klientu, klients pierakstās pakalpojumam (subscription), turpina to lietot, tad iesaka to arī draugam un draugs arī sāk lietot. Tad cilpa sākas no jauna. Mēdz būt gan pašuzturošas cilpas (ilgtermiņa mērķis, bet ne visiem uzņēmumiem tas piemērots), gan cilpas ar koeficientu <1, kam būs nepieciešams papildu laika vai darba investīcijas, bet šādas cilpas nav dzīvotspējīgas ilgtermiņā.
Mārketinga un biznesa analītika ir viens no svarīgākajiem instrumentiem uzņēmuma izaugsmei. Bez uzticamiem datiem ir ļoti grūti vai pat neiespējami noteikt mārketinga un growth efektivitāti un pieņemt lēmumus.
Analītikas ieviešana var būt gan vienkāršs projekts, lai redzētu virspusējās metrikas un notikumus mājaslapā izmantojot Google Analytics 4, gan arī sarežģītāks projekts, kas ietver web un offline datu integrāciju, pielāgotu dashboardu izveidi un visas analītikas sistēmas būvēšanu no 0.
Manā pieredzē ir gan vienkāršu analītikas risinājumu izveide, gan pilnīgi individualizētas uzņēmuma analītikas un datu ievākšanas izveide no 0, uz kuras vēlāk izveidoju biznesa procesu automatizācijas rīku, kas aptuveni 50 darbiniekiem ietaupa ap 3 stundām darba laika dienā.
Pirms projekta mēs nodefinēsim patiesās vajadzības un izveidosim ideālo risinājuma plānu un reālās iespējas (gan tehniskā, gan resursu ziņā) un tikai tad ķersimies pie risinājuma ieviešanas. Risinājuma ieviešana sastāvēs no vairākiem posmiem un iekļaus arī datu integritātes parbaudes.
Klasiskā gadījumā uzņēmumi zina, cik tiek tērēts mārketingā un cik pirkumus vai darījums šī investīcija atnes, taču parasti starp brīdi, kad klients uzklikšķina uz reklāmu un pabeigtu darījumu ir vairāki soļi (piltuve jeb funnel), kur klienti atkrīt. Konversijas analīze un optimizēšana palīdzēs ar tiem pašiem mārketinga ieguldījumiem dabūt vairāk darījumu.
Analīzes gadījumā sākumā tiek uzzīmēts klienta ceļš no reklāmas līdz darījumam, tad tiek ieviesta datu ievākšana par katru no soļiem (ja tāda jau nav) un tālāk tiek veikta padziļināta katra soļa izpēte izmantojot Microsoft Clarity klientu uzvedības rīku. Rezultātā Tu saņemsi konkrētus ieteikumus, ko uzlabot mājaslapā, kā arī katra no šo uzlabojumu potenciālo ieguvumu, kas Tev ļaus prioritizēt uzdevumus. Ieteicams katru uzlabojumu ieviest eksperimenta formā, lai faktiski redzētu uzlabojuma ietekmi soļa vai kopējā funneļa konversiju. Arī ar eksperimentu definēšanu, ieviešanu un analīzi es varu Tev palīdzēt.
Bieži vien uzņēmumi saņem daudz "leadus", bet beigās no tiem konvertējas vien mazāk par 1%. Tas varētu būt indikators, ka pārdošanas procesā pieļautas būtiskas kļūdas vai pārdošana netiek veikta pareizi.
Šeit es analizēšu pārdošanas procesu no leada līdz veiktam darījumam, izpētīšu atbiršanas iemeslus un došu konkrētus ieteikumus pārdošanas procesa uzlabošanai, kas ļaus pieckāršot (500%) vai pat desmitkāršot (1000%) pārdošanas apjomus no tā paša leadu skaita.
Šis pakalpojums piemērots uzņēmumiem, kam notiek tiešās pārdošanas process.
Ja vēlies, lai Tavs uzņēmums aug, nepieciešams veikt regulāras izmaiņas un eksperimentus. Savā praksē esmu novērojis, ka bieži vien eksperimenti netiek veikti precīzi, kas noved pie nepareizi secinājumu pieņemšanas, kas kaitē uzņēmuma izaugsmei. Visbiežākās kļūdas, ko pieļauj eksperimentos ir dažādu grupu salīdzināšana (kas garantēti dos nepatiesu rezultātu) vai statistiski nenozīmīgu rezultātu izmantošana lēmumu pieņemšanai (kad rezultāts izskatās pozitīvs, taču statistiski tā var būt arī kļūda).
Lai izvairītos no kļūdām un nepareizu lēmumu pieņemšanas, jāveic kvalitatīva eksperimentu definēšana, izstrāde un analīze, ko es piedāvāju izdarīt Tavam uzņēmumam.
Uzņēmumu vadītāji parasti ir eksperti uzņēmumu vadīšanā vai jomā, kurā strādā un tādiem tiem arī jābūt. Kad jāsāk algot pirmie mārketinga cilvēki ir ļoti svarīgi atrast pareizo cilvēku, kas spēs īstenot nepieciešamo mārketinga stratēģiju.
Sākumā mēs sapratīsim uzņēmuma mērķus un vajadzības mārketingā, tad izšķirsimies par to, vai nepieciešams speciālists (individual contributer) vai ģenerālists. Tad izveidosim amata aprakstu un prasības kandidātiem, lai uzsāktu atlasi. Atlase notiek 3 posmos - CV atlase, intervija un praktiskais uzdevums. Rezultātā es piedāvāšu 2-5 kandidātus (iekļaujot savus komentārus par kandidātu stiprajām un vājajām pusēm) intervijai ar uzņēmuma vadītāju, lai varētu pieņemt lēmumu par kandidāta nolīgšanu.
Ja Tavs uzņēmums nav tik liels un nav vajadzības pēc pilna laika mārketinga vai nevar atļauties pilnvērtīgu augstas klases mārketinga vadītāju, es varu Tev palīdzēt.
Sākumā es izanalizēšu Tava uzņēmuma vajadzības un esošo situāciju mārketingā (virspusējs audits), tad izveidošu growth modeli, ar ko varēsim noteikt vājās vietas un paredzēt rezultātus. Balstoties uz growth modeli izveidošu stratēģiju, taktiskos darāmos darbus un analītiku, lai to atsekotu. Viss šis aizņems 20-50 stundas atkarībā no Tava uzņēmuma lieluma un vēlmēm.
Pēc tā Tev būs iespēja sekot darbu izpildei un rezultātiem. Es varēšu pieslēgties uz dažām stundām nedēļā, lai palīdzētu ar tālākajiem soļiem, veiktu kvalitātes kontroli un pieņemt Tev svarīgus lēmumus.